Reply by Luxury Bath

Mr. and Mrs. Shultz,

On November 10, 2005 Luxury Bath installed a new tub liner over the existing tub coupled with a new wall system at your residence. There were no issues or requested service on the work completed by Luxury Bath until 2016 (11 years and 3 months after the installation was completed). Upon receiving the call from Mrs. Shultz regarding the liner being cracked, our local dealership scheduled a service appointment. During the visit it was determined that the cracks in the liner were from the non-approved cleaning solution “Scrubbing Bubbles” that you actually mentioned using in your review on the Consumer Affairs website.

On the contract you signed, it provides you a list of approved and non-approved cleaning solutions for acrylic products. We also provide this information for customers on the Luxury Bath website. https://www.luxurybath.com/about-us/care-maintenance/ On both your contract, and on the Cleaning Instructions page on our website it clearly states: Do Not Use – Scrubbing Bubbles*, and that the *Use of these chemicals will cause a dull surface and/or an easily recognizable chemical crack. This will void your product warranty.

Luxury Bath Corporate has offered to send the local dealership a new tub liner at no cost to you, but because the cleaning solution you used caused the cracks and voided the warranty, you would have to pay our local dealer’s installation/service charge to come out and install the new liner. You declined this offer. Luxury Bath provides a lifetime warranty on all of our products and our dealers across the country provide a warranty on the installation. We always stand behind our warranty, and even though in this case the cleaning solution you used voided the warranty, we offered to try and make things right.

Luxury Bath Technologies Corporate
Author's
1.0
Details
Advertised vs Delivered
Customer service
Diversity of Products or Services
Exchange, Refund and Cancellation Policy
Price Affordability
Product or Service Quality
Reliability
Staff
Turnaround Time
Value for money
Warranty
Website
0 comments

WE have a very old bathtub...that had seen its better days...we saw an add for luxury BATH.....that offered a lifetime warranty..we contacted them.They sent their SALES PERSON to our home...he took measurements,,of the bathtub and quoted a price of $2500 with a lifetime warranty...after some years...the tub CRACKED IN two different places places in the bottom.WE called them they sent the salesman out.HE said we cleaned it with an abrasive cleaner..we used SCRUBBY BUBBLES...LUXURY BATHS DENIED OUR LIFETIME WARRANTY.We called two other BATHTUB PROFESSIONALS who stated that the CRACKS WERE STRESS CRACKS CAUSED FROM THE LINER NOT FITTING THE orginal TUB....its been 3 years and the tub sits there with the same cracks...have not been able to use bathtub.....

Reason of review: Warranty issue.

Monetary Loss: $2500.

Preferred solution: Full refund.

I didn't like: Promise.

Do You Have Something To Say ?
Write a review